خیلی وقته که میخوام ادامه ی دائو د جینگ رو براتون بذارم ولی از تمرین های کتاب راه هنرمند این بود که یه مدت کتاب نخونیم و من مثلا داشتم به اون عمل میکردم و بعد از موهبت کامل نبودن دیگه هیچی نخوندم جز همون خود کتاب راه هنرمند

چند وقت پیش دو تا فیلم دیدیم به اسم "هدف سگ")  2017A.Dogs.Purpose.) و قسمت دومش به اسم "سفر سگ"( A.Dogs.Journey.2019)  خب ما به خاطر هومان فیلم سگی زیاد می بینیم ولی این دوتا خیلی خوب بودن *

آخر قسمت اول سگه میگه من فهمیدم هدفم تو زندگی چیه از اول فیلم هم داشت دنبال هدفش میگشت میگه فهمیدم که باید از همون چیزی که در لحظه برام اتفاق می افته لذت ببرم هر وقت می تونم به کسی کمک کنم کمک کنم و به خاطر چیزی که برام اتفاق افتاد و گذشت غمگین نباشم  

نمی دونم چرا اون موقع یاد آیه پنجم دائو افتادم

تائو از کسی جانب داری نمی کند؛

خوب و بد هر دو از آن به وجود آمده اند.
فرزانه از کسی جانب داری نمی کند:
او به پرهیزکاران و گناهکاران هر دو خوش آمد می گوید.
تائو به نی می ماند؛
خالی است ولی قابلیت هایش بی عدداند.
هرچه بیشتر آن را بکار برید، بیشتر قابلیت هایش را می شناسید؛
هرچه بیشتر درباره اش صحبت کنید، کمتر می شناسیدش.
در مرکز باقی بمانید.

 

وین دایر در موردش میگه از تناقض های طبیعی لذت ببرید، منصفانه زندگی کنید، قضاوت نکنید، خوب، بد، پرهیزگار، گناهکار کاری نداشته باشید شما دائو رو در زندگی به کار ببرید و لذت ببرید و عبور کنید هر چی بیشتر ازش استفاده کنید وسیعتر میشید و بیشتر از قبل لذت می برید

خب دائو همون جریان و نیروی مقدس عشق هست دیگه میگه بدون هیچ شرط و شروطی به طور مستمر ببخشید

اون فیلم سگ ها این قسمت رو برای من یادآوری کرد بدون هیچ شرطی دائم ببخشید در هر لحظه و در مرکز بمونید وسط زندگی خودتون باشید.

فکر کنید آدم در  هر لحظه بتونه ببخشه مهر ببخشه ، عشق بده ، چیزی که از دستش بر میاد رو با لذت انجام بده ، رها باشه بده و بره و حواسش هم جمع باشه که کجاست و داره چه کار می کنه

میگه هر بازدارنده ای هر چیزی که شما رو از بخشیدن منع کنه، حس ذخیره کردن بهتون دست بده مجبورید نقص رو تجربه کنید حتی فکر کردن هم خودش یه عامل بازدارنده است به نظر من.

نمی دونم تجربه اش کردید یا نه ولی در هر لحظه از زندگی میشه لمسش کرد این بخشیدن بدون شرط رو ، این رها کردن رو ، اینکه چیزی رو نگه نداری

من از وقتی آسون تر شدم، شرایط برام خیلی آسون تر شد، مثلا یه چیزی لازم داشتم همیشه دست دست میکردم دو دو تا چهارتا میکردم که جوانب رو بسنجم بعد تهیه اش می کردم یا نمی کردم الان دیگه نمی کنم چیزی که لازم دارم همون لحظه تهیه می کنم کاری که لازم هست انجام بشه همون لحظه میذارم انجام بشه و هی همه چی آسونتر میشه برام

کل این آیه میخواد بگه بی طرف باشید. تو همه ی افکار و رفتار همون چیزی که در همون لحظه هست رو ببینید و پیش برید دیگه فکر کردن به این که خوبه بده، چی میشه چی نمیشه، درسته، غلطه رو ول کنید در جا با قلبتون تصمیم بگیرید و انجام بدید... که هر چی میکشیم از این مغز و منطق و دو دو تا چهارتاست

اون رهایی بدون پیشداوری خیلی سبک و راحت و آرامش بخشه امتحان کنید مثل همون نی خالی میمونه که قابلیت های بیشماری داره.

 

*فیلم ها  دو سه تا دونه صحنه ی ماچ و بوسه ی س ک س ی داره که من خودم با برنامه یSMMVSplitterPortable  سانسور می کنم... چون دیدنش برای بچه های کوچیک باعث بیداری ج ن س ی میشه و برای روح و روانشون آزار دهنده است تو رده بندی خود فیلم ها هم میزنن برای بچه های زیر 13 سال با نظارت والدین